O NÁS

MVDr. Markéta Irber

Moje profese nemá zdánlivě s dětmi žádnou souvislost, nicméně ještě v době studia na VŠ jsem vedla několik let jezdecký klub u Chebu, jehož součástí byl i kroužek pro děti, zde jsem byla lektorkou. Jeho součástí nebyla samozřejmě jen výuka dětí jízdy na koni, ale i práce okolo koní, vedení dětí ke vztahu ke koním a zvířatům obecně, budování vztahu k přírodě.

Založením klubu provozujícího LMŠ bych ráda poskytla nejen svému synovi (především díky němu jsem se do této „akce“ pustila) možnost od útlého věku poznávat a prožívat okolní svět všemi smysly, v přírodě, s lidmi, kteří se k dětem chovají respektujícím a láskyplným způsobem.

 

 

Markéta je v Klubu U tří soviček předsedkyní, zaštiťuje administrativu, granty, propagaci klubu, oslovuje sponzory, podepisuje smlouvy aj., v případě potřeby zastupuje roli průvodce v LMŠ.

 

Lenka Dřínovská, DiS

V klubu figuruji od samého začátku. K budování lesní mateřské školky jsem se dostala, stručně řečeno, životním stylem. Vystudovala jsem tvorbu nábytku a navrhování interiérů na VOS Volyně a aktivně jsem se návrhům interiérům před mateřskou dovolenou věnovala. Od malička mám ráda děti. Působila jsem na letních táborech jako asistentka vedoucí. Ve volném čase se věnuji turistice, zajímám se o zdravý životní styl, přírodu a alternativní směry v pedagogice. Dcera Rozárka pro mě byla inspirací věnovat se aktivně nejen jí, ale i dalším dětem v lesní mateřské školce.

Kurzy a semináře (2016-2017):

Kurz cestou Montessori

Respektovat a být respektován

Zdravotnický kurz pro pedagogy

Bylinková škola přírodních terapií

 

Lenka je hlavní průvodkyní v LMŠ, podílí se na vytváření pedagogické koncepce a školního vzdělávacího plánu. Vede Kroniku LMŠ, zapisuje a eviduje profily dětí, řeší docházku, komunikuje s rodiči.

 

MVDr. Jana Kopřivová

Vyrůstala jsem na venkově blízko lesů a polí, proto láska k přírodě a zvířatům je ve mně hluboce zakořeněna. Vystudovala jsem Sportovní gymnázium v Českých Budějovicích a poté Veterinární a Farmaceutickou univerzitu v Brně. Jako členka Sokola jsem pracovala s dětmi ve sportovním kroužku gymnastiky. V roce 2014 se mi narodil syn a můj život dostal nový rozměr. Jeho touha po objevování mě přivedla k projektu Lesní školky, kterému se nyní hodlám věnovat.

Jana je v Klubu pokladníkem, zajišťuje provoz FB stránek, stará se o fotodokumentaci, plánuje nejrůznější akce, semináře a kurzy, řeší stravování (objednávky jídel).

 

Veronika Paluková

Jmenuji se Veronika Paluková a jsem písecká rodačka. Rané dětství jsem prožila zkoumáním brouků, lezením po stromě a péčí o svou malou zahrádku, v zákoutí městského činžáku nedaleko píseckých hor. Ostatně, ty mi pro mě po dlouhou dobu, znamenaly místo pro dobrodružné a objevitelské výpravy. Jako každé jiné dítě školou povinné jsem jezdila na letní tábory a časem jsem začala snít o tom jak se stanu praktikantkou a později i vedoucí. Začala jsem se učit hrát na kytaru D, A, G a u táboráků pěla teskné a zamilované písně. Postupem času přibývaly akordy i čundrácké výpravy v kanadách a maskáčích v brontosaurovském duchu „toulání je názor a přesvědčení z lásky“. V té době jsem chodila na střední Rodinnou školu a teprve začala zjišťovat, kudy tudy světem dáti se mám. Po té následovalo studium Pedagogiky volného času obor Tvořivá pedagogika a aplikovaná psychologie. Volání dálek však bylo stále silné, a přestože mě nezavedlo za velkou louži, přivedlo mě za Canal La Manche, kde jsem se stala au-pair a později pečovatelkou v domě seniorů. Po návratu do své domoviny jsem dala vale lukrativním nabídkám vyplývajících z mých znalostí anglického jazyka a stala jsem se první jihočeskou asistentkou pro integrované děti na 1. stupni ZŠ. Později vychovatelkou v dětské odborné léčebně (se specifiky volnočasové činnosti dětí od 3-15 let) a poté učitelkou anglického jazyka ve waldorfské škole. Zároveň jsem se stala lektorkou anglického jazyka v mateřinkách a pokračovala ve svém dobrovolnictví v kontaktním a krizovém centru.

V této době, plné uvědomění a lačnosti po vědění, přicházely kurzy a výcviky, doplňování vzdělání a hltání světa v jeho nebetyčné šíři. Hloubek se mi dostávalo (a stále dostává) časem, nejen s přibývajícími zkušenostmi. Z větších a nejvíce do mého života, svým obsahem a souvislostmi, zasahujících kurzů patří:

150 hodinový, psycho-sociální výcvik Umění pomáhat a kurz telefonické krizové intervence

Tříletý systemický výcvik Umění pomáhat

Tříletý proseminář waldorfské pedagogiky

Kurz „Je ze mě maminka“. Ten začal očekáváním našeho prvního syna a stále trvá. A trvá. A protože již máme s manželem syny tři, tak trvat ještě hodnou chvíli bude.

Veronika je průvodkyní a hlavním pedagogem v LMŠ, podílí se na vytváření pedagogické koncepce a školního vzdělávacího plánu. Je zároveň iniciátorem nejrůznějších workshopů a přednášek.